donderdag 3 juli 2008

1 juli derde dag Miami

Gerda gaat om 7 uur een strandwandeling maken in haar eentje. Met het mooie licht heeft ze een aantal foto’s gemaakt en een leuk stukje film van het strand.
Omdat het nog zo rustig was zag ze enkele grote roggen deze lagen lekker te zonnen in het ondiepe en nog rustige water. Ook genoeg zwervers.
De mannen hebben nog niet z’n zin om op te staan en gaan er pas om 8 uur uit.
We eten een broodje op de hotelkamer, halen onze auto op en gaan vandaag naar de Bayside Marketplace , dit is een verzameling van allerlei kleine winkeltjes en restaurantjes,van hieruit kun je ook een rondvaart maken langs kunstmatige eilanden waar the Rich and Shameless prachtige huizen bezitten. Drie jaar geleden vonden we dit erg leuk, en we besluiten de rondvaart van 11.00 uur te nemen. Ondertussen nemen we een lekkere alcoholvrije (virgin) Pina Colada.
Dan gaan we aan boord en omdat binnen alle stoeltjes al bezet zijn belanden we buiten voor de stuurhut van de kapitein, dat is een geluk bij een ongeluk, want er worden kettinkjes voorgehangen zodat andere passagiers hier niet mogen komen, een echt privé-dekje dus!
Het is weer erg leuk, en we zien onderweg ook nog genoeg dolfijnen!
Als we van de boot afkomen is het inmiddels half een en lopen we naar het Hard Rock cafe,
altijd leuk om wat te snuffelen en wat lekkers te eten,en wat dachten jullie? Jawel 2 cobb salade’s voor ons en voor Sijbrand uiteraard weer een hamburger.
We zijn hier vorig jaar ook geweest en zijn toen lid geworden, en we hebben ook nog punten gespaard, in totaal 20 dollar.
Sijbrand en Erik kopen allebei een “pin”, de speldjes die je kunt verzamelen,wij hebben een zo een riem waar je de pins op kunt bevestigen en showen., Erik koopt hier ook nog een pet.. Na de lunch rijden we weer richting hotel, en Erik gaat even op een oor, Sijbrand en Gerda gaan lekker naar het strand waar de pelikanen mooie duikvluchten maken. Daarna even naar het zwembad, het is overal lekker rustig

Na het douchen besluiten we een klein stukje te lopen over Collins Avenue, naar Jerry’s Famous Deli, hier zijn we vorig jaar ook geweest. Deze keer gaan we buiten zitten, en krijgen de welbekende gigantische menukaarten weer aangereikt. (60x60x60 cm) We vragen ons net als de vorige keer af hoe de bediening er bij komt om na 2 minuten al te vragen of we al weten wat we willen bestellen…. Duh….
Sijbrand heeft niet veel trek en probeert om fish and chips van het kindermenu te bestellen, maar helaas, de waitress vindt dat hij toch een beetje te groot is….hahaha.. (gevolg: het volwassen menu fish and chips krijgt hij natuurlijk niet op….).
Ook Erik en Gerda krijgen grooooooooooote borden, eerlijk is eerlijk, wel waar voor je geld, maar waarom nou geen HALVE porties? Op deze momenten blijkt duidelijk de overdaad van dit land, je kunt ook overdrijven.
Dan rustig naar de kamer, we hebben het weer gehad voor vandaag…..