zaterdag 5 juli 2008

4 Juli independance day dag 6 Miami

Vol verwachting worden we omstreeks 8 uur wakker, even wat eten op de kamer en de straat op.
We gaan vandaag niet ergens naar toe maar gaan shoppen en kijken wat er zoal te doen is op straat.
Bij ons op de hoek wordt een podium opgebouwd in een hoteltuin, later blijkt dat dit een klein housefeest is.
Het is al vroeg heel erg warm. Puffend lopen we door de straten en halen wat te drinken bij de Wallgreens om de hoek.
Wat opvalt is dat het heel erg druk is en alle winkels hier ook gewoon open zijn. Onderweg naar Lincoln Road komen we weer de nodige zwervers tegen, sommige hadden we al eens eerder gezien….
Door het geslenter had Sijbrand trek gekregen en kocht een hamburger bij Mc Donalds.
Wij wachten nog even …

We hadden Sijbrand nieuwe schoenen beloofd en we gaan enkele schoenenzaken binnen.
Uitendelijk is Sijbrand geslaagd voor een paar witte Nike airforce one schoenen, en Erik kocht maar meteen een paar nieuwe slippers, de flipflops begonnen al aardig te slijten.
Ondertussen nog steeds niets gemerkt van “Independance Day”, het is wel overal erg druk en doenerig, voor de meeste Amerikanen is het een extra lang weekend.

Rond etenstijd eten en drinken we wat lekkers bij het van Dijck jazzcafe op Lincoln Road.
We bellen ook nog even het huisfront op om te zeggen dat alles oke is, hierna gaan we slenterend door de hitte terug naar het hotel.
We hebben niets gezien op South Beach wat doet denken aan feest, behalve dan die zwerver met een Amerikaans vlaggetje op zijn boodschappenkar….
Erik begint alvast met het inpakken van de koffers. Wat de kleren betreft is dit niet veel werk, maar alle snoeren van de opladers van alle electronische apparatuur, daar krijg je wat van.
Rond 19.00 uur vertrekken we weer richting straat, Het is nu ontzettend druk met auto’s.
We gaan naar de overkant van ons hotel, daar zit een leuk terrasje. Ondertussen wordt de lucht ravenzwart.
We horen dat het vuurwerk om 20.00 uur begint bij Bayside Marketplace, dit moet vanaf het strand goed te zien zijn.

Rond acht uur barst er een natuurlijk vuurwerk los, het hoost en onweert vreselijk Noodgedwongen gaan we binnen zitten en wachten tot de regen over is. Binnen is het heel apart ingericht, je hoeft je hier niet te vervelen.
Rond 21.00 is het uiteindelijk droog en spoeden we ons naar het strand waar veel mensen bezig zijn hun eigen vuurwerk af te steken. Maar het mooiste vuurwerk komt toch van de andere kant van de baai, erg mooi, de kleuren rood-wit-blauw zijn goed te zien, ook aparte vormen, bv ovalen zien we voorbij komen. Echt de moeite waard.
Het is kort maar krachtig, gelukkig gaat het hier niet nog een paar uur door zoals in Nederland…. Wij gaan naar de hotelkamer, morgen om 06.30 op voor de vlucht naar de Bahama’s!