woensdag 23 juli 2008

22 en 23 juli, Key largo/Miami/naar huis...

TGIF, Fish and Chips.

Parijs, Charles de Gaulle.

Vandaag worden we wakker met het besef dat onze vakantie er bijna op zit. Maar, als je het positief bekijkt hebben we tot een uurtje of 4 vanmiddag nog ter vrije besteding.
We hebben nog ananas en yoghurt op de kamer (we hebben trouwens ook nog de magnetronmaaltijden in het vriezertje van de koelkast, maar om die nou te gaan nuttigen om 08.00 uur …., die blijven dus achter…).
Het pakken en uitchecken gaat weer “als een speer”, en we zitten om kwart voor 9 in “onze
Dodge”…(nou ja, nu kunnen we nog ff opscheppen…).
We rijden de US1 op en nemen de tolweg naar Miami. Het plan is om nog een keer naar de Dolphin Mall te gaan met het boodschappenlijstje voor de Bass Pro, dit wil maar niet lukken. De weg naar Miami is vanaf Key Largo tot aan Florida City 2-baans. Dit kan voor veel vertraging en soms ook ongelukken leiden. Maar het boemeltje rijdt rustig voort en we hebben weinig oponthoud. Na Florida City krijgen we de grote snelwegen, dat schiet tenminste lekker op.

We hebben wel iets geks: bij het naderen van de Toll Plaza zitten we opeens op de baan voor de voertuigen met een “Sun Pass” (een soort abonnement op de tolwegen), terwijl we juist naar de andere kant moeten, waar je contant moet betalen en eventueel wisselgeld terugkrijgt. We hebben dit al veel vaker gedaan toch?...Verdorie zeg, het gebeurt voor we het beseffen, de 2 banen splitsen zich op dmv vangrails en wij zitten dus aan de verkeerde kant…. Er zijn dus 2 opties, gewoon doorrijden (optie Gerda), of op de vluchtstrook achteruit terugrijden (optie Erik). Het wordt optie E, en met beleid komen we uiteindelijk weer helemaal op de goede plek.

We rijden verder zonder problemen naar de Dolphin Mall. Bij de mooie Bass Pro aangekomen loopt Erik zijn boodschappenlijstje van de ene balie naar de andere...

Ze weten er geen eind aan, het boodschappenlijstje bestaat uit een uitdraai met bestelnummers en artikelomschrijvingen van diverse hengelsportbenodigdheden, zoals bestelbaar op de internetsite, en die lijst hebben wij nou juist vanuit Nederland meegenomen. Ze raadplegen hun computers, maar om een heel lang verhaal kort te maken: we slagen alleen voor een zonnebril.

We besluiten nog even het winkelcentrum in te gaan omdat Sijbrand nog op zoek is naar een zwarte pet van “new era”. En jawel, daar zit een winkel (“Lids”) met ALLEEN maar petten!
Erg leuk om te zien en Sijbrand slaagt al snel, zwarte, NY, en besluit er nog iets extra’s op te laten borduren. (“T.B.S.J.R.”), de eerste letters van de voornamen van zijn vriendenclubje. Weer een blij gezicht…We eten voordat we naar het vliegveld gaan bij TGIF, prima. En dan wordt het echt tijd om naar het vliegveld te rijden….

Met de tomtom is dit wederom geen probleem, en na het inleveren van de auto stappen we meteen in de bus van Alamo die ons naar de vertrekhal brengt. We gaan weer voor de “self check-in”, en geven daarna onze koffers af. Het tax-free shoppen stelt weinig voor bij onze gate van AA, tjonge, dat valt tegen zeg, goed en wel 2 winkels. Dan maar wat lezen. Gelukkig gaat alles op tijd, en vertrekken we zonder vertraging om 18.25.

Het vliegtuig zit bij lange na niet vol, en wij beschikken met 3 personen over 6 stoelen, lang niet gek..
In Parijs aangekomen vinden we de informatie voor de reizigers wederom wat amateuristisch en onduidelijk, en dan drukken we ons nog zacht uit, maar we gaan er hier verder niet over uitwijden, wel is onze conclusie dat we Paris GDC zeer vermoeiend vonden….

Tja, wat valt er verder te melden, prima vlucht van Parijs naar Amsterdam, je stijgt op en je staat al weer aan de grond, en tussen je oren probeer je alvast een beetje te wennen aan het gevoel van kleinschaligheid, betutteling, regeltjes, ¾ jaar niet buiten wonen, geen wasberen, dolfijnen, mooie warme blauwe zee, spannend snorkelen, enz, enz,…
Maar,….Als je met een puber van 14 op vakantie bent die zich meer dan 3 weken niet verveelt of heeft geklaagd, en na 23 dagen zegt: “het was precies genoeg voor mij…..” dan weet je : Florida = DE Vakantiebestemming!

Enne, nog bedankt Marnix, het was heel fijn dat je ons hebt opgehaald!