zondag 20 juli 2008

19 juli dag 21. Van Key West naar Key Largo.

Vandaag is de dag aangebroken dat we zoetjesaan op weg gaan naar ons laatste logeeradres op Key Largo.
We gaan er rond kwart voor acht uit en nemen een eenvoudig ontbijtje, verstrekt door ons Motel. Als we klaar brengen we onze fietsen weg en rekenen af. 1 week, 3 fietsen voor $ 160, incl. tax, wij vonden het ideaal. De koffers zijn al deels in de auto, en de restanten kunnen we binnen tien minuutjes verzamelen, we zijn geoefend, toch? We checken uit en rijden Key West uit. Het is prachtig weer, om half 9 was het hier al 31 graden C, maar wij zitten voorlopig nog even in de AC auto. Sijbrand wil echter nog snel even langs de plaatselijke Footlocker, maar helaas, deze gaat pas om 10 uur open, da’s pech. Maar we zijn vroeg opgestaan en gaan echt niet 3 kwartier wachten….dus!

We rijden met prachtig weer en schitterende vergezichten (wat is het hier toch mooi…) als een boemeltreintje eerst naar Islamorada, want we hebben Stephan beloofd om bij de Bass Pro voor wat spulletjes te kijken. Als we daar na 2 uurtjes rijden aankomen is dit ook weer een geweldige plek. De winkel ligt aan de kant van de baai, (golf van Mexico), en we geloven dat als je hier geboren bent, je hier nooit meer weg wilt.

De winkel zelf is niet zo groot als die we bezocht hebben in Orlando en Miami, maar ziet er ook weer erg mooi uit. Erik gaat op stap met zijn boodschappenlijstje, maar een gewillige bejaarde bediende kan er geen chocola van maken en het lijstje krimpt en krimpt steeds meer…
“We don’t have that, we’re just a little shop”, “no, we can’t order that in time”, enz, enz.
We besluiten het hier maar bij te laten en proberen het als we dinsdag naar huis gaan in Miami nog een keer, dat is vlakbij het vliegveld en wie weet lukt het dan beter.

Om een uurtje of 12 rijden we verder en komen aan bij ons hotel. Er staat een luidruchtige Spaanstalige familie met veel kinderen in te checken en dit duurt wel een half uur! Ondertussen maken hun kinderen er in de lobby een zooi van met het op grond gooien van allerlei foldertjes uit een display, bovendien maken ze ontzettend veel lawaai, maar de ouders lijken zich er niet aan te storen…. Eindelijk zijn we dan aan de beurt en krijgen onze kamer toegewezen. Die ziet er verzorgd uit, net onder handen genomen zo te zien, spaanse stijl. Verder heeft het hotel een klein prive-strandje en een zwembad, nikts te klagen dus.
Sijbrand vindt meteen een goede zender met een leuke film en besluit hier naar te kijken.
Erik en Gerda weten inmiddels waar op Key Largo een winkelcentrum zit en rijden hier even heen, we bekijken een paar winkels, kopen wat voor Emiel's verjaardag (verrassing) en eten wat, en we nemen voor Sijbrand een wrap mee. Terug bij ons hotel zien we een mooie grooote zwarte slang zich snel voor ons “uit de voeten” maken… Hij glijdt de struiken in bij het zwembad (maar niet aan Sijbrand vertellen….).

We zien ook dat we bijna op loopafstand van het John Pennekamp zitten, da’s mooi want daar willen we toch nog wel naar toe, morgen misschien?
Terug op de kamer is het even lekker rustig aan doen en lekker aan de ananas, de bosbessen, de pindakoekjes, de kaneel-rozijnen cakesjes, vanavond niet uit eten dus.
Voor de zonsondergang gaan we nog even naar de tiki-bar bij het hotel. Daar zitten twee Nederlandse families waar we even mee praten, ze zijn er net een week, en hebben een villa in Kissimmee gehuurd, maar doen dit weekend Key Largo.
Om een uurtje of half 10 gaan we naar boven en werken we de weblog bij. Nog 2 (3) dagen ...